CUPRINS/CONTENT
Şleahtiţchi Mihai | Nexus | 3 |
Tăbăcaru Cristina Dumitru | Programul de stimulare a comunicării prin utilizarea limbajelor nonverbale: PECS și Signalong în educația elevilor cu CES
Program for communication stimulation through the use of nonverbal languages: PECS and Signalong in pupils with special education needs (SEN) |
13 |
Gavtiliţă Lucia | Abordarea tabloului clinic al formelor de afecţiuni neuromotorii
Approaching the clinical picture of the types of neuromotor disorders |
20 |
Glavan Aurelia
Vîrlan Maria |
Perspective sociale ale persoanelor cu disabilităţi determinate de ictus cerebral
Social perspectives of persons with disabilities determined by cerebral ictus |
37 |
Vîrlan Maria
Diţa Maria |
Diminuarea abandonului şcolar prin activităţi psiho – socio -educative
Reduction of school dropout through psycho – socio – educational activities |
43 |
Stratan Valentina
Plămădeală Victoria |
Comportamentul şi asertivitatea în asistenţa socială
Behavior and asertivity in social assistance |
56 |
Cebotari Stanislav | Conceptul de resocializare din perspectiva psihologică
The concept of resocialization from psychological perspective |
69 |
Mihai Covaci
Petru Jelescu |
Dezvoltarea în condiţii experimentale a stilurilor de învăţare şi a tipurilor de inteligenţă la studenţii facultăţii de psihologie
Experimental development of learning styles and types of intelligence in students from the faculty of psychology |
77 |
Glavan Aurelia
|
Социальные аспекты реабилитации после инсульта
Social aspects of reabilitation after the insult |
88 |
Даниленко С.A. | Формы и методы подготовки на занятиях футболом для девочек подростков с нарушением интеллекта
Forms and methods of training in soccer for adolescent girls with intellectual disabilities |
96 |
Autorii noştri | 102 |